Decyzja Kanady o zalegalizowaniu rekreacyjnego wykorzystania konopi indyjskich pozwoliła na powstanie nowego rynku inwestycyjnego. Sektor publiczny konopi stał się jednym z najbardziej podążających branż dla inwestorów.
Jako taka, Investing News Network przynosi inwestorom zbiór historii na temat przełomowych zmian i ich wpływu na rynkach publicznych.
Legalizacja marihuany w Kanadzie otwiera całkiem dosłownie nowe pod sektory w branży - w tym handel detaliczny. Inwestorzy nie są już zmuszani do oceny producentów wyłącznie w poszukiwaniu spektakli w przestrzeni konopi.
Dzięki stanowisku z prowincji takich jak BC i Ontario, w których kanadyjscy licencjonowani producenci (LP) będą ograniczeni w roli, jaką będą pełnić jako operatorzy detaliczni, nowe firmy z czystą strategią handlową dla konopi znajdą miejsce do wejścia.
Przykładowo, dystrybutor kawy Second Cup (TSX: SCU) współpracuje z konopiami National Access Cannabis (TSXV: META), które będą starały się stworzyć sklepy z konopi w Kanadzie, a nawet przekształcić istniejące kawiarnie w nowe sklepy z konopiami indyjskimi.
Sklepy te będą wyglądały jak nowoczesne sklepy z marihuaną i będą oznakowane, oraz dozwolone jako sklepy z Meta Cannabis Supply.
"Sklepy premium zostaną zbudowane wokół modelu edukacji klienta, wciągających środowisk handlowych, technologii i jakości marihuany oraz produktów związanych z konopiami indyjskimi, przy zrównoważonym zakresie cen i linii produktów" - powiedział National Access Cannabis.
Parowanie oczekuje otwarcia od 50 do 70 punktów detalicznych w 2018 r. W Manitobie, Albercie i BC. Obaj ogłosili również zamiar ubiegania się o wejście do Ontario po tym, jak rząd sprywatyzował rynek detaliczny.
Strategia niektórych nowych firm produkujących konopie indyjskie może wskazywać inwestorom, jakie opcje mogą stać się cenne na rynkach publicznych dla zabawy w sektorze. Firmy takie jak Inner Spirit Holdings (CSE: ISH) będą poszukiwały sztuk dla sklepów detalicznych i dystansują się od wzrostu marihuany.
W trybie franchisingowym Inner Spirit planuje nadzorować otwarcie ponad 100 sklepów z konopiami indyjskimi w Kanadzie. Jako, że obserwatorzy i zawodnicy branży decydują o najlepszych zakładach na ekspansywnym rynku konopi indyjskich, posiadanie i kontrolowanie handlu detalicznego może stać się faworytem dla rozwoju sektora.
MedMen Enterprises (CSE: MMEN) nawiązało współpracę z Cronos Group (NASDAQ: CRON, TSX: CRON), aby ostatecznie rozwinąć sklepy - tak spopularyzowane przez sprzedawców detalicznych w USA - w Kanadzie.
"Sklepy MedMen stały się integralną częścią konopi indyjskich i stały się jedną z najbardziej znanych i cenionych platform konopnych w USA", powiedział Mike Gorenstein, CEO firmy Cronos, z joint venture 50/50 pomiędzy obiema firmami.
Prowadzące LP wprowadzają w życie plany handlowe
Aurora Cannabis (TSX: ACB) również postawiła duże zakłady na fizycznym rynku detalicznym, a producent zabezpiecza 19,9 procent udziałów w Alcanna, wcześniej znanej jako Liquor Stores, aby rozwijać sklepy w Albercie i pozostałej części Kanady jako dozwolone.
Spółka spodziewa się otworzyć 37 sklepów marki Aurora w Albercie. "Uruchomienie tej sieci detalicznej pod nazwą Aurora wykorzysta swoją reputację jako lidera w produkcji wysokiej jakości produktów z konopi indyjskich" - powiedział James Burns, dyrektor generalny Alcanna w komunikacie prasowym.
Prowincje ustanowiły ograniczenia, aby uniemożliwić tak wielkim producentom nazw dominowanie na fizycznym rynku detalicznym.
Alberta sprawiła, że producenci związani z działalnością w handlu detalicznym mogą wybierać wyłącznie własne produkty, aby zaopatrzyć się w półki. Jednak detaliczne ramię producenta nie może kupić wszystkich zapasów marihuany własnej marki.
"Dowolni [licencjonowani producenci], którzy są stowarzyszeni lub mają sklepy, które chcą nosić swoje produkty wyłącznie, mogą, ale nie mogą być w sytuacji, w której zamierzają zakupić cały produkt od razu", Heather Holmen, rzecznik prasowy Alberta Gaming , Liquor and Cannabis (AGLC), powiedział INN.
Ontario, krytyczny rynek konopi indyjskich w Kanadzie, potwierdził regulacje, z którymi boryka się LP, podejmując próbę ustanowienia fizycznej obecności detalicznej. Producenci otrzymają tylko jedną licencję detaliczną na lokalizację obiektu.
Canopy Growth (NYSE: CGC, TSX: WEED), który dokonał znaczącego zakupu w sklepach z konopi indyjskich poprzez przejęcie właścicieli Tokyo Hi-Bum, ujawnił udziałowcom, że będzie poszukiwał "dodatkowych możliwości handlu detalicznego" poprzez swoje aktywa i inwestycje od Canopy River (TSXV: RIV).
Inwestor na wynos
"Biorąc pod uwagę ograniczenia nałożone na LP przez kilka prowincji, szczególnie Ontario, które planują ograniczyć je do nie więcej niż jednego sklepu fizycznego, spodziewamy się, że rynek konsumencki dla dorosłych w Kanadzie pozwoli na znaczną wartość dla detalistów", 420 Analityk dla inwestora Alan Brochstein napisał w cotygodniowej aktualizacji dla akcjonariuszy.
Legalizacja marihuany dla dorosłych w Kanadzie wyjaśni wiele wątpliwości związanych z branżą, w tym siłę sprzedaży detalicznej i zysków dostępnych dla inwestorów tego podsektora.
Firmy rozpoznają to i stawiają zakłady na mniej ryzykowną opcję sieci detalicznej.
- Porady i ciekawostki(254)
- Prawo i legalizacja(76)
- Nasiona i odmiany(92)
- Fakty Konopne(185)
- Odżywianie(17)
- Zdrowie(95)
- Nauka(62)